Pojištění zásilek
Za jednotlivé balíky zasílané ze skladu v Zittau do ČR a SR s firmou Geis Parcel nebo Českou Poštou (balík do ruky, na poštu, EMS) odpovídají dopravci do hodnoty 25 000 Kč za poškození, zničení nebo pohřešování. Zásilky nad 25 000 Kč přijímáme k další přepravě pouze pojištěné u České pojišťovny proti všem rizikům až do hodnoty 100 000 Kč. Pro sjednání pojistky nás kontaktujte dopředu přes e-mail. Pojištění proti všem rizikům je možné sjednat i pro zásilky do 25 000 Kč, u kterých je vysoké riziko poškození (např. velmi křehké zásilky).
Navštivte naši stránku s požadavky na balení zásilek. Příprava balení je velmi důležitá část před zahájením přepravy, za kterou je odpovědný odesílatel. V Německu jsou odesílatelé většinou velmi pečliví, přesto je doporučujeme informovat o důležitosti balení a požadavcích dopravců. Podmínkou pojistného plnění je, aby zásilka byla dobře zabalena. Zásilku můžeme na přání přebalit dle Vašich pokynů nebo zkontrolovat. S případnou reklamací u dopravce nebo i odesílatele Vám pomůžeme.
Při reklamaci postupujte dle našich pokynů na stránce reklamace a podle Zasilatelských podmínek služby Mailboxde.cz [PDF]. Reklamaci znatelných škod je nutné učinit již při příjmu zásilky a nechat si ji potvrdit od řidiče. U neznatelných škod při příjmu zásilky dbejte, prosím, na dodržení velmi krátké reklamační lhůty (u České pošty 2 dny, reklamaci je nutné podat na přepážce České pošty spolu se zásilkou).
Připojištění u České pojišťovny
- Informace k pojištění zásilek [PDF]
- Sazby pojistného bez DPH (lze pojistit pouze v režimu EU, max. do 100.000,- Kč, DPH bude přičteno) [PDF]
Vyjímky, na které je nutné dát pozor
Malé zásilky nebo obálky, které jsou odesílány poštou mohou mít pouze omezené, nebo žádné pojištění. Např. Česká pošta nepojišťuje obyčejné zásilky. Tyto obyčejné zásilky jsou vhozeny do poštovní schránky bez nároku na náhradu škody při reklamaci. Poštou zasíláme pouze dopisní zásilky do 2 kg. Hodnotnější zásilky zasílejte vždy pojištěny.
Příjem zásilek na sklad v Německu
Pokud přijde Vaše zásilka viditelně poškozena, stejný den jste informováni a 7 dní po příjmu lze tuto zásilku reklamovat u dopravce. Pokud máme zahájit reklamační řízení, informujte nás, prosím. Pokud není poškození běžným pohledem při příjmu viditelné, lhůta pro písemné oznámení poškození je také 7 dní. Pokud si přejete zásilku rozbalit a zkontrolovat, můžeme tento úkon učinit. Pokud máte obavy z vnitřních poškození, doporučujeme zásilky dlouho neskladovat z důvodu krátké reklamační lhůty, která plyne dnem příjmu na sklad v Zittau.
Upozornění
Pojištění se nevztahuje na veškeré zboží a zásilky musejí mít určité náležitosti (především dostatečný obal). Pokud si nejste jisti pojištěním Vaší zásilky, dopředu nás kontaktujte.